
Dla Kacperka
- 9 marca 2025
- wyświetleń: 4052
Rusza kolejna edycja Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego! Do rozdysponowania 2,5 mln zł!
Czas ogłosić rozpoczęcie kolejnej edycji Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Dzięki temu mieszkańcy mogą decydować o podziale środków na realizację własnych pomysłów służących lokalnej społeczności. W tegorocznej edycji do dyspozycji mieszkańców przeznaczono 2 500 000 zł.

- Pszczyński Budżet Obywatelski to wyjątkowa okazja dla naszych mieszkańców, aby aktywnie uczestniczyć w rozwoju naszej gminy. To Państwo decydujecie, na co zostaną przeznaczone środki, co jest cennym elementem budowania wspólnoty i odpowiedzialności za nasze otoczenie. Zachęcam wszystkich do zgłaszania swoich pomysłów i udziału w głosowaniu - mówi burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol.
Jakie projekty można zgłaszać?
Budżet obywatelski obejmuje dwa rodzaje projektów:
- Projekty ogólnogminne - realizowane na terenie całej gminy Pszczyna. Na ten cel przeznaczono 5% całkowitej kwoty budżetu.
- Projekty lokalne - skierowane do mieszkańców poszczególnych osiedli i sołectw.
- 40,5% środków zostanie podzielone po równo między wszystkie jednostki pomocnicze gminy.
- 49,5% środków rozdzielone będzie proporcjonalnie do liczby mieszkańców danego sołectwa lub osiedla.
- Dodatkowo 5% budżetu przeznaczono na rezerwę dla projektów niedoszacowanych, przy czym dofinansowanie z tej rezerwy nie może przekroczyć 10% wartości projektu.
Jak zgłosić swój projekt? Wnioski można składać od 10 do 24 marca w jednej z trzech form:
- Osobiście - w Urzędzie Miejskim w Pszczynie, ul. Rynek 2, w godzinach pracy urzędu.
- Drogą pocztową - na adres: Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2, 43-200 Pszczyna, z dopiskiem "Budżet Obywatelski" (liczy się data wpływu przesyłki do urzędu).
- Pocztą elektroniczną - na adres pszczyna@pszczyna.pl, wysyłając zeskanowane oryginały dokumentów.
Harmonogram PBO 2026
- 10-24 marca - składanie wniosków
- 28 marca - publikacja listy zgłoszonych projektów
- 31 marca - spotkanie komisji
- 22-29 kwietnia - analiza wniosków
- 30 kwietnia - posiedzenie komisji po analizie projektów
- 7 maja - publikacja zaakceptowanych projektów
- 26 maja - odbiór kart i urn przez sołtysów i przewodniczących
- 27 maja - 9 czerwca - głosowanie mieszkańców
- 10 czerwca - zwrot urn i kart do głosowania
- Do 18 sierpnia - liczenie głosów i ogłoszenie wyników
Więcej szczegółów na stronie www.budzet.pszczyna.pl
Zobacz także

Dirtpark w Pszczynie to coś więcej niż "dziki skatepark" - zobaczcie wyczyny na rowerach!

Gorący tematPBO: postawiliście na wyposażenie dla strażaków, budowę parkingu i modernizację skateparku

Gorący tematNowoczesne urządzenie do monitorowania stanu zdrowia matki i dziecka w pszczyńskim szpitalu

[FOTO] Adaptacja pomieszczeń szkoły na żłobek w Woli

Wymiana doświadczeń przed przystąpieniem do modernizacji szpitalnej pralni i Domu Usług

Automatyczny Defibrylator Zewnętrzny (AED) niebawem będzie dostępny w Brzeźcach
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.