Dla Kacperka

  • 5 marca 2025
  • 9 marca 2025
  • wyświetleń: 4052

Rusza kolejna edycja Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego! Do rozdysponowania 2,5 mln zł!

Czas ogłosić rozpoczęcie kolejnej edycji Pszczyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Dzięki temu mieszkańcy mogą decydować o podziale środków na realizację własnych pomysłów służących lokalnej społeczności. W tegorocznej edycji do dyspozycji mieszkańców przeznaczono 2 500 000 zł.

Pszczyna z lotu ptaka
Pszczyna z lotu ptaka · fot. UM Pszczyna


- Pszczyński Budżet Obywatelski to wyjątkowa okazja dla naszych mieszkańców, aby aktywnie uczestniczyć w rozwoju naszej gminy. To Państwo decydujecie, na co zostaną przeznaczone środki, co jest cennym elementem budowania wspólnoty i odpowiedzialności za nasze otoczenie. Zachęcam wszystkich do zgłaszania swoich pomysłów i udziału w głosowaniu - mówi burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol.

Jakie projekty można zgłaszać?

Budżet obywatelski obejmuje dwa rodzaje projektów:

  • Projekty ogólnogminne - realizowane na terenie całej gminy Pszczyna. Na ten cel przeznaczono 5% całkowitej kwoty budżetu.
  • Projekty lokalne - skierowane do mieszkańców poszczególnych osiedli i sołectw.
  • 40,5% środków zostanie podzielone po równo między wszystkie jednostki pomocnicze gminy.
  • 49,5% środków rozdzielone będzie proporcjonalnie do liczby mieszkańców danego sołectwa lub osiedla.
  • Dodatkowo 5% budżetu przeznaczono na rezerwę dla projektów niedoszacowanych, przy czym dofinansowanie z tej rezerwy nie może przekroczyć 10% wartości projektu.


Jak zgłosić swój projekt? Wnioski można składać od 10 do 24 marca w jednej z trzech form:

  • Osobiście - w Urzędzie Miejskim w Pszczynie, ul. Rynek 2, w godzinach pracy urzędu.
  • Drogą pocztową - na adres: Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2, 43-200 Pszczyna, z dopiskiem "Budżet Obywatelski" (liczy się data wpływu przesyłki do urzędu).
  • Pocztą elektroniczną - na adres pszczyna@pszczyna.pl, wysyłając zeskanowane oryginały dokumentów.


Harmonogram PBO 2026



  • 10-24 marca - składanie wniosków
  • 28 marca - publikacja listy zgłoszonych projektów
  • 31 marca - spotkanie komisji
  • 22-29 kwietnia - analiza wniosków
  • 30 kwietnia - posiedzenie komisji po analizie projektów
  • 7 maja - publikacja zaakceptowanych projektów
  • 26 maja - odbiór kart i urn przez sołtysów i przewodniczących
  • 27 maja - 9 czerwca - głosowanie mieszkańców
  • 10 czerwca - zwrot urn i kart do głosowania
  • Do 18 sierpnia - liczenie głosów i ogłoszenie wyników


Więcej szczegółów na stronie www.budzet.pszczyna.pl

ar / pless.pl

źródło: UM Pszczyna

Reklama

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.